05:57 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت برنت

سایه سنگین مذاکرات روسیه و اوکراین بر قیمت نفت
نماد برتر- در پی بحبوحه مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه‌های جدید کووید-۱۹ در چین - که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد، نفت آمریکا روز گذشته، دوشنبه، با سقوط بیش از ۸ درصد به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.
سهامداران به‌دنبال ردپای صعود در شن‌زار
نماد برتر- درحالی که بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار نوید رشد بازار را از میانه‌های بهمن‌ماه می‌‌‌دادند اما؛ روند بازار اینگونه دلالت می‌کند که فعلا، زمان بازی با شاخص نیست و حقوقی‌ها پای خود را در جوی آب سهامداری نمی‌گذارند و بیشتر مانند ملاک‌ها، آب را از سرمنشا گل‌آلود می‌کنند.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
قیمت نفت عقب‌نشینی کرد
نماد برتر- قیمت نفت «برنت» دریای شمال و «وست تگزاس اینترمدیت» امروز در بازار جهانی با کاهش روبرو بوده است.
حرکت معکوس طلا و نفت
قیمت نفت در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، پس از اینکه چین اعلام کرد ذخایر بنزین و گازوئیل را برای افزایش عرضه آزاد کرده است، کاهش یافت و این در حالی است که سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس در ۴ نوامبر، موقعیت های خرید خود را کاهش دادند.
قیمت نفت روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت‌های کرونایی جدید در آسیا به خصوص چین، دو درصد سقوط کرد و به روند نزولی هفته گذشته ادامه داد.
قیمت نفت در سراشیبی!
نماد برتر - قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش پیدا کرد، اما تحت تاثیر دورنمای مثبت تقاضا، در مسیر دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.
کرونای هندی ترمز نفت را کشید
نماد برتر - قیمت نفت پس از این که روز پنج شنبه به بالاترین رکورد شش هفته گذشته صعود کرد، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به قرنطینه های گسترده در هند و برزیل به منظور مهار شیوع کووید ۱۹، کاهش یافت.
ارزانی بی ارزانی؛ فعلا گرانی را عشقست!
نماد برتر - بانک جهانی پیش بینی کرد قیمت‌های جهانی کالا پس از رشدی که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر رشد اقتصادی قوی پیدا کردند، تا پایان سال در همین حدود فعلی خواهند ماند.
نفت 40 دلاری و چالش بودجه‌های نفتی!
نماد برتر - یک شرکت مشاوره انرژی معتبر پیش‌بینی کرد اگر دولتها مصرف سوخت را همسو با برنامه‌های مورد حمایت سازمان ملل متحد برای محدود کردن گرمایش جهانی کاهش دهند، قیمتهای جهانی نفت تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به حدود ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.
افزایش تقاضا برای طلای سیاه در تابستان 2021
نماد برتر - بانک آمریکایی گلدمن ساکس همچنان به نفت خوش بین است و تقاضای قوی را پیش بینی می کند که افزایش دو میلیون بشکه ای تولید روزانه اوپک پلاس در سه ماهه سوم امسال را ایجاب می کند.
کاهش قیمت انرژِی با افزایش تولید
نماد برتر - پس از این که دولت بایدن در اقدامی مشابه دونالد ترامپ، از عربستان سعودی خواست قیمتهای انرژی را معقول نگه دارد، اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه وزیران این گروه با تسهیل تدریجی محدودیت عرضه از ماه مه موافقت کرد.
معطلی ۱۳ میلیون بشکه نفت در راه بندان کانال سوئز
در پی مسدود شدن مسیر کانال سوئز توسط یک کشتی کانتیری، عبور حداکثر ۱۰ نفتکش حامل حدود ۱۳ میلیون بشکه نفت از این مسیر مختل شده است.